Rendkívüli tájékoztatás

Tisztelt Pilisjászfaluiak!

 

A mai napon pont került a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda dolgozói bérének kifizetésére.

Az átutalások ma dél körül megtörténtek.

A délelőtti adósságrendezési bizottsági ülés hanganyagát a honlapra feltöltöttük.

Tisztelettel:

Székely Róbert
polgármester

A 2020.09.07-i ARB ülés hanganyaga:
2020.09.07_09.56_01

Pénteki levelezési folyamat:

Székely Róbert:

Tisztelt Vezérigazgató Úr!

Az ARB ülésnek értelme nincs, az utalásnak anélkül is mennie kell.

Idézem a kincstár szakvéleményét.

Tisztelettel kérem ne húzzuk egymás idejét a felesleges ARB ülésével.

Nekem személy szerint csak délutáni időpont felel meg, de kérem – tisztelettel – ne fussunk felesleges köröket!

Írja alá a hölgy és kész. Nagyon sok határidőn túli utalás is van a csomagban, azt sem engedte utalni, pedig annak semmi köze a bérekhez. Egyszerűen csak arrogánsan közölte, hogy „ma nincs utalás” és pont. Kérdezem Öntől így kell működnie egy független, pártatlan és szakértő pénzügyi gondnoknak???

 

A Magyar Államkincstár álláspontja:

„Tisztelt Jegyző Asszony!

Pilisjászfalu Község Önkormányzata nettó finanszírozásának felfüggesztésével összefüggő tájékoztatását köszönöm.

Az abban foglaltakkal kapcsolatosan álláspontunk a következő:

A megismert információk alapján úgy gondoljuk, nincs semmi akadálya az illetmények kifizetésének. Az önkormányzatot megillető előirányzat folyósításának, a zárszámadás el nem fogadása miatti felfüggesztése nem ad okot arra, hogy az önkormányzat alkalmazásában álló munkavállalók bére ne kerüljön kifizetésre.

Mivel a számfejtés, a kötelezettség-vállalás megtörtént, a szükséges fedezet rendelkezésre áll, továbbá jogszabály írja elő az illetmények kifizetésének időpontját, véleményünk szerint annak a mai napon sorra kellett volna kerülnie.

A helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény 36. § szerint az adósságrendezési eljárás alatt a helyi önkormányzat működésére az Ötv. rendelkezéseit az e törvényben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni. A törvény melléklete részletesen tartalmazza az alapvető lakossági szolgáltatásokat. Meglátásunk szerint az ezen szolgáltatásokat ellátó dolgozók bérének visszatartása veszélyeztetheti a feladatok ellátását.

Ismételten felhívom továbbá a figyelmét arra, hogy amennyiben az önkormányzat teljesíti a fent jelzett adatszolgáltatási kötelezettségét, a felfüggesztett összegek folyósítására utólagosan sor kerül.

Sebestyén Gabriella igazgató megbízásából, üdvözlettel,

 

  Hetényi Tamás

irodavezető

 

Magyar Államkincstár

Budapesti és Pest Megyei Igazgatóság

Államháztartási Iroda

1138 Budapest, Váci út 188., V. em. 567.

Tel.: +36 (1) 429-5330; +36 (20) 523-7449

Email: hetenyi.tamas@allamkincstar.gov.hu

 

Székely Róbert:

Amennyiben hétfőn délelőtt a bérek nem kerülnek aláírásra, a törvényszékhez fordulok.

Én hatásos segítséget várok Önöktől, nem időhúzást. Az emberek már mára várták a pénzüket.

 

Kérem megértését. Kékesi Mária egyre többször bizonyítja alkalmatlanságát, ez egy tökéletes alkalom rá. Az Ő levelét is idézem Önnek, amelyben legalább kettő súlyos szakmai tévedés van. Ha nem az Övé, akkor a szakértőjének tulajdonítom a helytelen megközelítéseket.

Kékesi Mária:

„Tisztelt ARB Tagok!

 

Mint a mai napon kiderült, az Önkormányzat részére 2020. augusztus 11-én érkezett az értesítés, mi szerint a 2020. augusztus havi nettó finaszírozás felfüggesztésre került, azért mert nem lett elfogadva a 2019. évre vonatkozó zárszámadás. Többedszer fordul elő, hogy az önkormányzatot érintő ügyekről nem kapok tájékoztatást. Éa ami még nagyobb probléma ebben az esetben, hogy az értesítés ellenére senki nem csinált semmit, Polgármester úr és Jegyző Asszony is megérdemelt szabadságát töltötte és még az e heti ARB ülésen sem került szóba a dolog, csak érintőlegesen a végén, hogy foglalkozni kell a zárszámadással, de a felfüggesztés nem került megemlítésre. Egyébként a témában ma kaptam anyagot, a jövő héten fogok tudni foglalkozni vele.

A nettó finanszírozás felfüggesztése azt is jelenti, ha valamilyen módon ki lennének fizetve a bérek, akkor várhatóan a levont adók és a fizetendő járulékok inkasszálásra kerülnek a Kincstár által, ez újabb minimum 3-4 millió forint.

Többször elhangzott már, hogy adósságrendezési eljárás alatt minden gazdasági kérdésben az ARB dönt.

Mivel most nem arról van szó, hogy aláírok egy utalást vagy nem, rendkívüli ARB ülést javaslok a kérdés megvitatására. Ugyanis Jegyző Asszony állításával szemben az kevés, hogy az utalásokhoz szükséges fedezet rendelkezésre áll a bankszámlán, azt is meg kell vizsgálni, hogy a kifizetésekhez szükséges előírányzat rendelkezésre áll-e. 

Hétfőn, 11 órai kezdést javaslok.

 

Üdvözlettel:

Kékesi Mária

könyvvizsgáló

Pénzügyi Gondnok” 

Székely Róbert:

Nagyon kérem értse meg, betelt a pohár. Ebben az esetben „csak” 34 ember sorsa van benne, akik jórészt kispénzűek.

De a falu sorsa is ennek az Andrikóné Kékesi Mária kezében van ami már jóval nagyobb felelősség. De pont az a c.1700 emberért és a közösség vagyonáért való, az orrán túl látó, felelősség hiányzik a hölgyből. A háttér kapcsolatairól, befolyásoltságáról pedig nem is beszélek, mert mint mondtam azt objektív módon bizonyítani nem tudom az Önnek már egyszer megküldött – véletlenül számunkra is megküldött – levelezésen kívül.

 

Az ügyben elismertük saját hibánkat, miszerint a kincstár szankciót közlő levelét nem továbbítottuk annak megérkezésekor azonnal a pénzügyi gondnok számára. Az ARB ülésen azért nem merült fel a dolog, mivel mi túlléptünk rajta, vártuk a szankció bekövetkeztét és két héten  belül megoldandó technikai problémaként (szakértői szemmel csak ennyinek kell látszódni ebből az ügyből) éltük meg és kezeltük.

 

Bár nem a témához kapcsolódik, de az egyezségi javaslat véglegesítésére is szükségem lenne, még arra sem mondott semmit a pénzügyi gondnokunk, pedig már sürget az idő, ha más nem a BÖT 18-i ülése miatt. Oda már el kellene küldenem az előterjesztés elkészítéséhez.  Ez ügyben is kérem tisztelettel a segítségét!

E levelet is közzéteszem a község honlapján és a Facebookon.

Tisztelettel:

Székely Róbert                                          
polgármester

Pilisjászfalu

2080 Pilisjászfalu, Bécsi út 33.

mobil: +36302748701

e-mail: polgarmester@pilisjászfalu.hu

Molnár Attila György, Kerszi:

Molnár Attila György nem járult hozzá levele közléséhez.

Székely Róbert:

From: Székely Róbert Pilisjászfalu Polgármestere [mailto:polgarmester@pilisjaszfalu.hu]
Sent: Friday, September 04, 2020 10:16 AM
To: iroda@kerszizrt.hu
Cc: ‘Mária Kékesi’; ‘Geréb Tünde’; ‘Sandor Komuves’; Szántó Vilmos; Dr.Sztaricskai Ferencné Ágnes; ‘András Borsó’; ‘Falatovics István’; ‘Tünde’; ovodavezeto@somviragovoda.hu
Subject: S.O.S.

 

Tisztelt Vezérigazgató Úr!

Tisztelt Pénzügyi Gondnok!

 

Mint Pilisjászfalu törvényes képviselője fordulok Önhöz, mint a kirendelt pénzügyi gondnok szervezet első számú vezetőjéhez.

Az Önök által kijelölt Kékesiné Andrikó Mária pénzügyi gondnok, a mai napon, megtagadta a Polgármesteri Hivatal dolgozói bérének átutalását (mintegy 34 fő esetében).

Munkatársaink a pénzügyi gondnok által meghatározott időszakra a bankszámla feloldását megszervezték, az utalandó tételeket időben megküldték, mindezek ellenére a pénzügyi gondnok az átutalást megtagadta – állítása szerint – a Magyar Államkincstár által hozott – nettó finanszírozási támogatás ideiglenes szüneteltetése – szankció okán.   

Mivel az illetmények fedezete a költségvetési elszámolási (bank) számlán rendelkezésre áll, így az ideiglenes technikai állami támogatás-fedezet hiánya nem lehet indoka az illetmények visszatartásának. Ezzel megsértjük a Kttv. 146. § (3) bekezdésében foglalt kötelezettségünket.

A személyes találkozásunk alkalmával megbeszéltük, hogy zavar esetén együttműködünk és a törvényszéki feljelentéstől tartózkodunk amennyiben Ön/Önök, mint a pénzügyi gondnok kirendelői megszüntetik/megelőzik a „túlkapás” törvénysértést melyet megbízottjuk követne vagy követ el.

Most itt az esemény amely törvénysértésbe torkollhat. Tisztelettel kérem gyors segítségét!

Amennyiben a bérek kifizetése a mai napon nem történik meg, úgy sajnálattal, de a törvényszékhez fordulok.

Az átutalások között már nagyon sok lejárt számla is van, de azok utalását is megtagadta pénzügyi gondnokunk.

Nagyon kérem segítsen!

E levelet a munkavállalói és a Pilisjászfalu lakói körében közzéteszem.

Köszönöm.

Tisztelettel:

Székely Róbert                                          
polgármester

Pilisjászfalu

2080 Pilisjászfalu, Bécsi út 33.

mobil: +36302748701

e-mail: polgarmester@pilisjászfalu.hu

 

Geréb Tünde jegyző levelezése:

Tisztelt Jegyző Asszony!

Pilisjászfalu Község Önkormányzata nettó finanszírozásának felfüggesztésével összefüggő tájékoztatását köszönöm.

Az abban foglaltakkal kapcsolatosan álláspontunk a következő:

A megismert információk alapján úgy gondoljuk, nincs semmi akadálya az illetmények kifizetésének. Az önkormányzatot megillető előirányzat folyósításának, a zárszámadás el nem fogadása miatti felfüggesztése nem ad okot arra, hogy az önkormányzat alkalmazásában álló munkavállalók bére ne kerüljön kifizetésre.

Mivel a számfejtés, a kötelezettség-vállalás megtörtént, a szükséges fedezet rendelkezésre áll, továbbá jogszabály írja elő az illetmények kifizetésének időpontját, véleményünk szerint annak a mai napon sorra kellett volna kerülnie.

A helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló 1996. évi XXV. törvény 36. § szerint az adósságrendezési eljárás alatt a helyi önkormányzat működésére az Ötv. rendelkezéseit az e törvényben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni. A törvény melléklete részletesen tartalmazza az alapvető lakossági szolgáltatásokat. Meglátásunk szerint az ezen szolgáltatásokat ellátó dolgozók bérének visszatartása veszélyeztetheti a feladatok ellátását.

 

Ismételten felhívom továbbá a figyelmét arra, hogy amennyiben az önkormányzat teljesíti a fent jelzett adatszolgáltatási kötelezettségét, a felfüggesztett összegek folyósítására utólagosan sor kerül.

 

Sebestyén Gabriella igazgató megbízásából, üdvözlettel,

 

  Hetényi Tamás

irodavezető

 

Magyar Államkincstár

Budapesti és Pest Megyei Igazgatóság

Államháztartási Iroda

1138 Budapest, Váci út 188., V. em. 567.

Tel.: +36 (1) 429-5330; +36 (20) 523-7449

Email: hetenyi.tamas@allamkincstar.gov.hu

 

 

From: Geréb Tünde Jegyzõ [mailto:jegyzo@pilisjaszfalu.hu]
Sent: Friday, September 4, 2020 10:10 AM
To: Sebestyén Gabriella

Subject: Pilisjászfalu_MÁK- nettó finanszírozás felfüggesztése

 

Sebestyén Gabriella Igazgató részére

 

Magyar Államkincstár

Budapest és Pest Megyei Igazgatóság

 

Tisztelt Igazgató Asszony!

 

Tájékoztatom arról, hogy a távollétében Hetényi Tamás Irodavezető által Pilisjászfalu Község Önkormányzata számára kiküldött tájékoztató levélben foglaltakra való hivatkozással, az önkormányzatnál zajló adósságrendezési eljárás miatt KERSZI Zrt. által a feladat ellátására kirendelt Kékesiné Andrikó Mária nevű pénzügyi gondnok, az önkormányzat alkalmazásában álló munkavállalók számára, augusztus hónapra járó bér, mai napon történő kifizetéséhez nem járul hozzá.

A bérek nettó összegének fedezete az önkormányzat számláján rendelkezésre áll.

Az utaláshoz való hozzájárulás megtagadásával, Pilisjászfalu Község Önkormányzata a bérek fizetésének határidejét tartalmazó Kttv. 146. § (3) bekezdésének előírásait betartani nem tudja.

Álláspontom szerint a nettó finanszírozás jogos felfüggesztésének ténye, nem alapozza meg bérek utalásának megtagadását.

Kérem a tájékoztatásom szíves megismerésére és a Magyar Államkincstár álláspontjának kifejtésére.

Visszajelzését előre is nagyon szépen köszönöm.

Tisztelettel:

Geréb Tünde

jegyző

 

Tinnyei Közös Önkormányzati Hivatal

2086 Tinnye, Bajcsy-Zs. u. 9.

2080 Pilisjászfalu, Bécsi út. 33.

 

Mobil: +36 30 321 3147

E-mail: jegyzo@tinnye.hu vagy jegyzo@pilisjaszfalu.hu

Tisztelt Pilisjászfaluiak!

A mai napon a községünk adósságrendezésére kirendelt pénzügyi gondnok, KERSZI Zrt. – részéről Kékesiné Andrikó Mária, megtagadta a Polgármesteri Hivatal és az Óvoda munkavállalói illetményeinek kifizetését/átutalását. Gyors intézkedésként, hogy ne essünk törvénysértésbe az alábbi levelet küldtem a KERSZI Zrt. vezérigazgatójának. A mai nap történéseiről részletes jegyzőkönyvet kérek jegyző asszonytól. Az ügy hátteréről, a levélben említett Magyar Államkincstár szankciójáról és annak hátteréről már esett szó ezen a helyen, de részletesebb beszámolóval is fogok szolgálni ha ezt a problémát sikerült megoldani.

Tisztelettel:

Székely Róbert

polgármester

 

Tisztelt Vezérigazgató Úr!

Tisztelt Pénzügyi Gondnok!

Mint Pilisjászfalu törvényes képviselője fordulok Önhöz, mint a kirendelt pénzügyi gondnok szervezet első számú vezetőjéhez.

Az Önök által kijelölt Kékesiné Andrikó Mária pénzügyi gondnok, a mai napon, megtagadta a Polgármesteri Hivatal dolgozói bérének átutalását (mintegy 34 fő esetében).

Munkatársaink a pénzügyi gondnok által meghatározott időszakra a bankszámla feloldását megszervezték, az utalandó tételeket időben megküldték, mindezek ellenére a pénzügyi gondnok az átutalást megtagadta – állítása szerint – a Magyar Államkincstár által hozott – nettó finanszírozási támogatás ideiglenes szüneteltetése – szankció okán.   

Mivel az illetmények fedezete a költségvetési elszámolási (bank) számlán rendelkezésre áll, így az ideiglenes technikai állami támogatás-fedezet hiánya nem lehet indoka az illetmények visszatartásának. Ezzel megsértjük a Kttv. 146. § (3) bekezdésében foglalt kötelezettségünket.

A személyes találkozásunk alkalmával megbeszéltük, hogy zavar esetén együttműködünk és a törvényszéki feljelentéstől tartózkodunk amennyiben Ön/Önök, mint a pénzügyi gondnok kirendelői megszüntetik/megelőzik a „túlkapás” törvénysértést melyet megbízottjuk követne vagy követ el.

Most itt az esemény amely törvénysértésbe torkollhat. Tisztelettel kérem gyors segítségét!

Amennyiben a bérek kifizetése a mai napon nem történik meg, úgy sajnálattal, de a törvényszékhez fordulok.

Az átutalások között már nagyon sok lejárt számla is van, de azok utalását is megtagadta pénzügyi gondnokunk.

Nagyon kérem segítsen!

E levelet a munkavállalói és a Pilisjászfalu lakói körében közzéteszem.

Köszönöm.

Tisztelettel:

Székely Róbert                                          

polgármester

Pilisjászfalu

2080 Pilisjászfalu, Bécsi út 33.

mobil: +36302748701

e-mail: polgarmester@pilisjászfalu.hu

Letölthető értesítő:

Felfüggesztés augusztus

24 thoughts on “Rendkívüli tájékoztatás”

  1. A jegyző feladatai közé tartozik a zárszámadás elkészítése és leadása. 2019 évre ez a mai napig nem történt meg! Az államkincstár 2020. augusztusában figyelmeztette az önkormányzatot, hogy a normatív támogatást ennek hiányában nem tudja utalni. A polgármester és a jegyző ennek ellenére semmit sem tett a helyzet megoldására! A folyószámlán „rendelkezésre” álló összeg nem jelenti azt, hogy el lehet költeni! Adósságrendezés alatt áll a település!!!! Pont mint az előző vezetés alatt!! A Pénzügyi Gondnok Asszony az egyetlen aki a törvényeket betartja!

    1. Teljes mértékben egyetértek Szabó Zoltánnal, mert 08.11-e óta orvosolni lehetett volna a hibát, de szabadságolás volt. Egy mérlegképes végzettségű embernek tudatában kell lenni azzal, hogy csak azért, mert pénz van a számlán, bármire és bármikor nem lehet költeni. Nagyon sajnálatos, hogy mindennek a levét a legkisebb keresetű dolgozók isszák meg, gondolom a közös önkormányzati dolgozók Tinnyétől megkapják a bérüket.

  2. Tisztelt Pilisjászfalusiak!

    A zárszámadás elfogadásához, határidőben az előterjesztés megtörtént, azt mind az ARB (el is fogadta), mind a képviselő-testület tárgyalta. A képviselő-testület a rendeletet nem alkotta meg, mert a számadatokban nem látták viszont a 7/2019. (VIII. 30.) számú válságköltségvetést tartalmazó rendeletben szereplő számadatokat.
    A tavalyi adatok és a beszámoló újbóli felülvizsgálata megtörtént.
    Eredmény: Hiába alkotott tavaly a képviselő-testület rendeletet a válságköltségvetésről, annak adatai nem kerültek lekönyvelésre és feladásra az Államkincstár felé a KGR rendszerben, így nem lehetett figyelembe venni a beszámoló készítésekor.
    Az a rendelet olyan, mintha nem is létezne.

    A költségvetés módosítását követően az adatok előírás szerinti, haladéktalan rögzítése a könyvelő feladata lett volna.
    A Közös Hivatal nyilvántartásai szerint, abban az időben könyvelői feladatok ellátására, helyettesítés keretében Baranyai Mária volt kinevezve.

    A zárszámadás újbóli tárgyalásához az anyag az ARB előtt van. Amint van döntés, tárgyalhatja a képviselő-testület. Ha az megalkotja a zárszámadási rendeletet a felfüggesztett állami finanszírozás utólag kiutalásra kerül.

    Az állami támogatás folyósításának felfüggesztése, nem mentesíti az önkormányzatot az egyéb jogszabályok által előírt kötelezettségek (pl. bérfizetés) teljesítése alól.

    A bérek utalásának megtagadása a Pénzügyi Gondnok Asszony részéről jogilag nem alátámasztható.

    2020. szeptember 4.

  3. A zárszámadás megalkotásának és elfogadásának törvényi határideje 2020. július 18-a volt idén a járvány helyzet miatt. ARB ülés július 20-án volt megtartva, ezt a témát tárgyalták, a zárszámadást ott el is fogadták. Ennek jegyzőkönyve nem lett feltöltve a mai napig a honlapra, ugyanúgy mint az ezt követő testületi ülésről készült jegyzőkönyv sem, ahol kiderült a belső ellenőri jelentés teljesen más adatokat tartalmaz mint az ARB elé került dokumentumok. Ezért a képviselőtestület nem fogadta végül el az ARB-vel ellentétben! A zárszámadás nem készült el azóta sem! Az elmúlt időszak újra könyvelésével külsös vállalkozás lett megbízva, hol itt a hiba? Az sem sikerült? Több mint egy hónap telt el! Miért maradt el a július 14-i testületi ülés?

  4. „Álláspontom szerint a nettó finanszírozás jogos felfüggesztésének ténye, nem alapozza meg bérek utalásának megtagadását.” Ezt hívják beismerésnek jegyző asszony.

  5. Tisztelt Szabó Zoltán!

    Tájékoztatom, hogy 2020.07.20-án nem volt ARB ülés, csak képviselő-testületi ülés.A jegyzőkönyv a honlapon megtalálható. ARB ülés 2020.07.09-én és 23-án volt, jegyzőkönyvek a honlapról letölthetők. 2020.07.14-re nem volt meghirdetve képviselő-testületi ülés.

  6. Köszönöm, de ez a tényeken nem változtat. Zárszámadás akkor sincs.

  7. Sajnálatos, hogy nem sikerült a zárszámadádt elkészíteni. A fontosságára valótekintettel miért nem fordítottak erre nagyobb figyelmet, energiát és időt? Ha Testületi döntés szükséges miért nem volt rendkivüli ülés? Ha nem történt meg a helyes könyvelés miért nem javították időben? Hányan és hogyan dokgoztak azon, hogy a Polgármester által említett 34ember fizetése finanszírozva legyen? Az nem baj hogy a helytelen adatokat a Testület nem fogadta el, hogy javítást kért és a pontos adatszolgáltatásra törekedett, miért késlekedtek és miért nem javították időben, ha tudták hogy ezzel mit kockáztatnak? Ezt nehezményeztük az előző vezetés alatt is: könyvelgetünk számolgatunk a kockás papíron, beadunk valamit oszt jóvan. Ugye most nem ez megy még mindig? Szakértő vezetést igértetek, kérlek tegyetek eleget ennek!

    1. Az érintett ülésekről készült jegyzőkönyvek elérhetőek.
      ARB 2020.07.09.
      K-T 2020.07.20.
      Illetve itt van jegyző asszony írása.
      És igen, ez még a múlt kísértése, a múlt hibái. Persze most is történnek hibák („csak az nem hibázik, aki nem dolgozik”), de most a szándékosságot legalább kizárhatjuk!
      A legszomorúbb az egészben, hogy miközben a hivatal van leckéztetve, a 34 alkalmazott látja hátrányát. A szakvélemény szerint erre semmi szükség nem lett volna. A magánvéleményemet most megtartom magamnak….

  8. Mi nem volt szándékos? A Pénzügyi Gondnok nem értesítése a pénzügyeket súlyosan érintő ügyben? Ahogy Székely Róbert írta: Az ügyben elismertük saját hibánkat, miszerint a kincstár szankciót közlő levelét nem továbbítottuk annak megérkezésekor azonnal a pénzügyi gondnok számára. Az ARB ülésen azért nem merült fel a dolog, mivel mi túlléptünk rajta, vártuk a szankció bekövetkeztét és két héten belül megoldandó technikai problémaként (szakértői szemmel csak ennyinek kell látszódni ebből az ügyből) éltük meg és kezeltük.
    Sajátos probléma kezelés ez! Ezek szerint kész a zárszámadás és be is lehet adni? Vagy mire ez a két hét? Akkor fognak „ráérni”! Aggódnak a 36 dolgozóért, de rá nem érnek? Kinek a szakértői szeme? Rengeteg a kérdés még! Amennyiben a polgármester sokat hangoztatott katonai múltját tekintjük ez ügyben is mérvadónak akkor jelen pillanatban a Pénzügyi Gondnok az elöljáró! És végül de nem utolsó sorban, végre egy olyan dolog, amelyben a polgármester nem tiltotta le a hozzászólást! Mert mint ígérte ( vagy csak felolvasta) a kétirányú kommunikációt nagyon fontosnak tartotta a megválasztásakor. Azóta nem.

  9. Tudom, nem ide tartozik ez, de az eltűnt számlákra visszakanyarodva még, ott azoknak volt idejük eltűnni pedig mind a polgármester mind a jegyző éjt nappallá téve írta a száznapos beszámoló időpontjában is a feljelentést. Remélem most sikerülni fog, mert a Pénzügyi Gondnok aszonyon elég sokat gyakorolták már! Képviselő úrnak pedig annyit írnék, a múlt kísértetei addig fognak itt maradni míg azoknak engedjük ezt.

  10. Tisztelt Szabó Zoltán!

    Mivel az utcán köszönni sem vagy hajlandó nekem, így itt nem értem mi ez a nagy érdeklődés felém. Én továbbra is megkísérlem a köszönét irányodba és most válaszra is méltatlak.
    Szóval a jelzett és közzétett hibáinkon felül még nagyon sok hibát vétünk, amelyet nem teszünk közzé, csak megoldunk, mert ezért vagyunk. A Jegyző Asszony és az apparátus immár jó ideje a közérdekű adatigényléseiden, Sztaricskainé képviselő asszony képviselői kérdéseinek megválaszolásán dolgozik a feljelentés és sok más fontos dolog helyet. Mindent elkövettek, hogy ne tudjunk a munkánkkal foglalkozni.
    Itt és most leszögezem, hogy semmit nem akarunk szándékosan eltitkolni senki elől, semmi olyat nem teszünk, ami erre okot is adna. Egyébként is kiderül. Tehát logikátlan az a megközelítés, hogy szándékosan bár mit is véka alá akarunk rejteni. De tudjuk a hibák súlyát és annak megfelelően kezeljük. A zárszámadás másodszori elfogadását nem mi húzzuk. Az is meg lesz és visszabillen minden a rendes kerékvágásba. DE! Azt meg kell jegyeznem, hogy a tavaly készített négy hónapos válságköltségvetés és annak le nem könyvelése – a mi az akkori könyvelő feladata lett volna – okozza a zűrzavart az ügyben. Az éves újrakönyvelés, amelyet a két külsős könyvelő végzett csak a hiányzó pénzforgalmi és bérkönyvelésre, valamint az értékcsökkenések pótlására terjedt ki. Az előirányzat áttekintése már időben nem fért bele. Az viszont álmunkban sem fordult meg a fejünkben, hogy egy jólképzett könyvelő az előirányzat könyvelést egyszerűen csak kihagyja. Most ez a könyvelő adja a tanácsot a pénzügyi gondnoknak. Saját hibáját – nagy köszönettel vesszük, hogy – ilymódon most ellenünk fordítja. Elég legyen a hivatal munkájának gyalázásából. A létszám egy normál hétköznapi ügymenetre van kitalálva. De csak annyira is elég. Most új alapokra kell fektetni mindent. Ez nincs belekalkulálva az időkeretbe. De megtesszük, csak idő kell hozzá. Ha a pálya szélőről egyfolytában hátráltattok, akkor ez egyre nehezebb lesz. Ha érkezik további felesleges adatigénylés, azt fogjuk csinálni a feljelentések helyett, adórendelkezések helyett, az egyezség helyett. A falu vagyonának elkótyavetyélése mindazok lelkén fog száradni akik most hátráltatnak bennünket.
    TE, ZOLTÁN MIÉRT NEM JELENTKEZTÉL POLGÁRMESTERNEK, HA MINDENT ILYEN JÓL TUDSZ ÉS ILYEN MÓDON AKARSZ A DOLGOKBA AVATKOZNI??
    És még ez sem igaz, mert a nagy információ halmaznak csak egy részét ismered, hiányos adathalmaz alapján nagyon veszélyes közhangulatot spirázni és nyilvános tanácsokat osztogatni. Jelentezz polgármesternek, támogatni foglak, de csak azért hogy tudd meg milyen belülről az igazi mélységes helyzet és milyen a rendezéshez vezető út. Kívülről ezt soha senki nem fogja látni, érzékelni. De nem is kell, hiszen azért választottatok meg Bennünket, hogy mi kezeljük ezt az információ özönt és mi döntsünk a közösség nevében. Ezt az elvet csájkázod folyamatosan és károsan.
    Szervusz Zoltán!

    Tisztelettel:

    Székely Róbert
    polgármester

  11. A te megválasztásod nem a te érdemed ne feledd. Sok ember munkája van benne, a tiéd nincs. Sajnos igazad van, nem kellett volna erőltetni, hogy mégis te legyél a polgármester. Rengeteg időt, energiát és nem utolsó sorban pénzt fektettünk az előző vezetés leváltásának érdekében a múlt év áprilisától. A saját bevallásod szerint( a kis kampány beszéded)neked fogalmad sem volt mi zajlik a településen. Szerintem most sincs. Ne feledd választott vezető vagy! De nem a tudásod emelt ebbe a pozícióba! Hanem az a kis csapat, amelyik rengeteget dolgozott azon, hogy elfogadható kép alakuljon ki rólad a településen. Az információ éhségem pedig abból fakad, hogy nem vagyunk semmiről értesítve mi a falu népe a választó polgárok, ami a mi életünket is befolyásolja. De azt már hallottuk, hogy meg kívánod emelni az adónkat, a vállalkozások pedig bediktálják mit kívánnak fizetni. Sajátos. Ha esetleg valamit odadobsz a honlapra, letíltod a kommentelés lehetőséget?! Amiben élünk az a demokrácia nem a te autokráciád. Még egy gondolat ide. 2019 szeptember nem már nem volt módunkban mást indítani, pedig megtettük volna. A nem köszönésről csak annyit mondanék, hogy aki nem tiszteli képviselő asszonyban (az egyetlen az általunk indítottak között aki azt csinálja amit vállalt) a nőt, a tapasztalatot, tenni akarást, a gondosságot amivel utánanéz a dolgoknak, aki sikoltozva rohan ki az ARB üléséről nekem.az ne is köszönjön!

  12. Tisztelt Gündert Lászlóné, Erdélyi Andrea, és Szabó Zoltán!
    Ez idáig túltettem magam a Facebook-os mocskolódásaikon, hisz az ez olyan oldal, ahol ezt minden következmény nélkül megtehetik Önök és a magát inkognitóban tartó „Pap Lajos és követői” . Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy gyalázat amit megengednek maguknak, miközben halvány fogalmuk sincs az általunk végzett munkáról! De az ott megjelenő hozzászólásokra, trágár mocskolódásokra és alaptalan vádakra nem reagáltam, mivel nem akartam lealacsonyodni az Önök szintjére. Lelkemben viszont mélyen sajnáltam, hogy vannak akik ahelyett, hogy a Családjukra fordítanák a munkán kívüli szabadidejüket, azzal foglalkoznak, hogy aljas és megalapozatlan módon támadjanak meg olyan személyeket, akik lelkiismeretesen és odaadóan végzik a munkájukat!
    Most viszont, hogy Pilisjászfalu hivatalos oldalán is meg lettem vádolva munkatársaimmal együtt – mindezen vádakat pedig kikérem magamnak!!! – tisztelettel kérem Önöket, hogy szíveskedjenek befáradni a Hivatalba, hogy legalább megismerjenek, és esetleg megvédhessem magam a koholt vádak ellen! Pap Lajos személyes megjelenését is szívesen várom a trágár hozzászólásai ellenére, és egyben biztosítom róla, hogy én ismerem a kulturált viselkedés szabályait… Nem tartom becsületes dolognak, hogy úgy ítélnek el valakit, hogy még nem is ismerik és még esélyt sem adnak neki arra, hogy megvédhesse magát, arról nem is beszélve, hogy etikai szempontból egy valótlan alapokon megszületett támadás elindítása előtt mindkét oldalt illő lenne meghallgatni…
    Mellesleg a vádakat bizonyítani kellene, jómagam nyugodt szívvel és tiszta lelkiismerettel állok bármikor az ilyen irányú megmérettetés elé, ha Önök ezt lehetővé teszik számomra.
    Várva szíves megkeresésüket, egyben jelezve, hogy az Önökkel történő személyes találkozás és beszélgetés esetében mindenképp hangfelvétel készítéséhez fogom kérni a hozzájárulásukat.

    Üdvözlettel,
    Moroviánné Nagy Zsuzsanna
    Pilisjászfalu Község Önkormányzatának
    könyvelője
    (2020.01.01-től)

    1. Tisztelt Asszonyom! Mire gondol konkrétan az önkormányzat hivatalos oldalán? Én Önt nem szólítottam meg.Az nem Önnek szólt, de a véleményemet nem rejtem véka alá. Ezt teszem szabad időmben és nem munkaidőben.
      Tisztelettel: Gündert Lászlóné

    2. Tisztelt Köztisztviselő!
      Mivel semmilyen facebookos hozzászólásom sincs azon egyszerű oknál fogva, hogy nem vagyok fent ezen a közösségi oldalon, kérem engem hagyjon ki ebből.

  13. Tisztelt köztisztviselő!
    Nem emlékszem egyetlen alkalomra sem, hogy bármilyen formában leírtam volna a nevét. Településünk adófizető polgárként minimálisan elvárásom az, hogy munkaidőben a munkáját végezze és ne nekünk írogasson. Amennyiben ön,mint Pilisjászfalu könyveléssel megbízott alkalmazottja életvezetési tanácsokkal próbál minket ellátni, ne tegye! Nincs szükségünk rá! Ellenben azt tanácsolnám önnek, hogy sok gyakorlással, nagy, alázattal szerezzen megfelelő tudást az elvégzendő munkájához, amelyhez úgy tudom sem végzettsége sem gyakorlata sincsen. Az eltűnt számlákkal kapcsolatosan azért próbáljon meg emlékezni, de csak arra ami valóban történt. Amit ön leírt az köztisztviselőhöz méltatlan!

    Szabó Zoltán
    Adófizető állampolgár

  14. Egy üzenet annak személyeskedő, sértő tartalma miatt kimoderálva.
    Admin
    Moderálási szabályzat jelenleg még nincs (nem volt eddig), ezért ez esetben megjelentetem az összes hozzászólást. Mivel szabályzat eddig nem volt, konszenzus alapján nem engedélyeztem Szabó Zoltán személyeskedő, mást emberileg és szakmailag becsmérő hozzászólását. Rövid időn belül megalkotjuk a kommentelési és moderálási feltételeket. Előre bocsátva, hogy nem lesz minden szabad.

    1. Vilmos! Kérlek tedd közzé a honlapon alkalmazott moderálási alapelveket! Ez valahogy lemaradt vagy csak én nem találtam meg.

  15. Tisztelt Pilisjászfalusiak!

    Tájékoztatom Önöket arról, hogy a hivatalban dolgozó kollégák, munkaidőben a munkájukat végzik.
    A könyvelő kolléga a hozzászólását 2020. 09. 07. 21:46 perckor küldte meg nekem tájékoztatásul és kérte hozzájárulásomat a posztolásához, melyet 2020. 09. 08. 7:23-kor adtam meg számára.

    Nem sérült a munkaidő kihasználás, hisz csak a hozzászólás mezőbe való bemásolást kellett eszközölnie.

    Köszönöm a kollégáim munkaidejének monitorozása érdekében tett erőfeszítésüket, de egyelőre még elbírok a feladattal magam is, de megígérem, ha szükségem van a segítségükre ezen vezetői feladat ellátásához, azt haladéktalanul jelezni fogom Önök felé.

    Tisztelettel:

    2020. 09. 08. 19:44

  16. Kérem ,az eltünt számlák ügyébem ,a rendőrségi feljelentés elküldésének dátumát,és rövid tartalmát nyilvànossà tenni!
    Tovàbbá a bírói végzésről szóló értesítés dàtumàt is nyilvánossá tenni.
    Tartalmi vonatkozàsában pedig azt, hogy folyamatban van a vagyon bírósági felosztásának ,törvény szerinti előkészítése.

  17. A szeptemberi normatívát sem küldi a Magyar Államkincstár, mert a zárszámadás még mindig nincs megalkotva. NO COMMENTS

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük