PILISJÁSZFALU TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERVÉNEK, HELYI ÉPÍTÉSI SZABÁLYZATÁNAK ÉS SZABÁLYOZÁSI TERVÉNEK MÓDOSÍTÁSA

A településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló, 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 42. §-ára hivatkozással tájékoztatom, hogy elkészült a

 

PILISJÁSZFALU TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERVÉNEK, HELYI ÉPÍTÉSI SZABÁLYZATÁNAK ÉS SZABÁLYOZÁSI TERVÉNEK MÓDOSÍTÁSA A SOMLYÓ VÖLGY  837-901 hrsz-ú, valamint a 907-940 hrsz-ú

RÉSZTERÜLETEKRE

című terv partnerségi egyeztetési tervanyaga.

 

A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló, 2020. évi LVIII. törvény 165. § „(1) 2020. december 31-ig a településfejlesztési koncepcióról, az integrált Településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendeletet alapján

 

PILISJÁSZFALU TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERVÉNEK, HELYI ÉPÍTÉSI SZABÁLYZATÁNAK ÉS SZABÁLYOZÁSI TERVÉNEK MÓDOSÍTÁSA A SOMLYÓ VÖLGY  837-901 hrsz-ú, valamint a 907-940 hrsz-ú

RÉSZTERÜLETEKRE

 

partnerségi egyeztetése, elektronikus úton történik.

A terv elektronikusan a Pilisjászfalu HÉSZ módosítás linken érhető el.

ELEKTRONIKUS VÉLEMÉNYNYILVÁNÍTÁS

 a honlapon történő közzétételétől számított 15 napon belül tehető:

időpontja: 2021. május 29. – június 12.  elektronikus úton a hivatal@pilisjaszfalu.hu  e-mail címre megküldve történhet.

 

Pilisjászfalu, 2021. május 28.

                                                                                               Üdvözlettel: Székely Róbert

                                                                                                         Polgármester

Pilisjászfalu TSZT.HÉSZ.mód.részter. partnerségire0528
Pilisjászfalu_FA_210528
Pilisjászfalu_TSZT_hatályos_210528
Pilisjászfalu_TSZT_mód_210528
Pilisjászfalu_SZT_hatályos_210528
Pilisjászfalu_SZTM_210528

20 thoughts on “PILISJÁSZFALU TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERVÉNEK, HELYI ÉPÍTÉSI SZABÁLYZATÁNAK ÉS SZABÁLYOZÁSI TERVÉNEK MÓDOSÍTÁSA”

  1. Látom az spm elérte célját. Az igénytelenség netovábbja, hogy a linkre kattintva Bátonyterenye rendezési terve jön elő hivatkozási címként. Remélem rendesen ki lett fizetve a tervező, nem dolgoznak olcsón az eddigi tapasztalatom szerint. A „képviselőknek” ez el lett mondva? Vagy csak annak a néhánynak akik „támogatják” a polgármestert? 40% beépítettség? Telkek összevonása? Megemelt épület magasság? Pályázat? Valaki utánanézett már létezik-e egyáltalán bármilyen pályázat? És ha igen, akkor mire? Ha esetleg egyáltalán megépülne bármi az kié lesz? Kinek kell fenntartani? Ki fizeti azokat a költségeket? Akar ez a falu kétszer ekkora forgalmat az útjain? Akar ez a falu többszintes társasházakat? Mert kétségem nincs, hogy a végén ez lesz. Mikor, hogyan lett erről megkérdezve a választópolgár?

  2. Tisztelt Hozzászóló!
    Az UBM még közel sem érte el célját. Sajnos még az Önkormányzat sem, ezért a két fél együttműködését új, törvényes szerződésen nyugvó alapokra kívánjuk helyezni. Ennek előkészítésén is dolgozunk napjainkban. A kiemelt beruházási övezetté nyilvánítás csak egy gesztus értékű, végleges döntéseket nem tartalmazó határozat. Ahhoz, hogy megváltozzanak az építési szabályok még három döntési lépcső szükségeltetik. Ezek végéig az együttműködés főbb vonalainak már össze kell állnia, mivel ezek jelentősen kihatnak minden további szabálymódosításra. Addig egy kis türelmet kérünk.
    A hiba észlelését köszönjük. A hibáinkra való figyelemfelhívás az Önkormányzatnak segítség. A figyelemfelhívás nélküli feljelentés már bűn a falu ellen. Kérem ezt fontolóra venni a jövőben!
    Tisztelettel:
    Székely Róbert
    polgármester

    1. Tisztelt Polgármester!
      „A kiemelt beruházási övezetté nyilvánítás csak egy gesztus értékű” mondatához kérem tanulmányozzák át az „Építésjog.hu, Kiemelten közérdekű beruházásokra vonatkozó speciális szabályokat, a 2018. évi XLIX. törvényt.
      Amit szeretnének meglépni, az nem gesztus értékű.

  3. A település vezetése maga a bűn! Az spm ubm társulat adót fizetett már? Amennyire én tudom egyenlőre csak egy sikertelen fellebbezés írható az adófolyószámlájukra. Ez rettentően kevés az elmúlt évek be nem fizetett adójához képest. Ami csak három évre lett kiszabva nem is ötre amire a törvény kötelezné a hivatalt! Most engedményeket akar adni bárki ezeknek? Gesztust gyakorolni? Miért? Minek? Kinek lesz ebből haszna? A polgármesternek? A jegyzőnek? Tinnye polgármesterének? Mert a falunak biztosan nem! Még az előző polgármester előnytelen zsebalkuinak következményeit nyögi a falu! Ezért van adósságrendezési eljárás ami még mindig nem zárult le!?
    A vízelvezetés megoldására kiírt felhívás pedig egy vicc, annak meg elég rossz. Harminc nap alatt tervet lerakni? Végtelen kíváncsi leszek a nyertesre és annak tervére! Ne szégyelljék nyilvánosságra hozni majd!

  4. Tisztelt Székely Róbert, Tisztelt Képviselő testület!
    Örülök hogy gesztusokat teszünk! Ennek fordítva kéne működni! A beruházó cég gyakoroljon mindenféle gesztusokat annak az önkormányzatnak a javára, ami soha egy fityinget nem kért a telkek után. Vagy tudjátok mit? Ne gesztusozzon itt senki. Legyen üzleti alapú minden, én ezt javaslom.

  5. Pilisjászfalu SZMSZ-nek 72. §(1) -szerint : „A településen tervezett, 10 millió forintnál nagyobb értékű beruházások, továbbá 50 millió forintot meghaladó értékű önkormányzati vagyont érintő döntések, továbbá a falu lakosságának minimum 10 %-át érintő településfejlesztési intézkedések előkészítéseként – a lakosság közvetlen tájékoztatása, és az önkormányzati döntések előkészítésébe történő bevonása céljával – a polgármester lakossági fórumot köteles összehívni.” Kérem tájékoztasson T. Polgármester úr, mikorra tervezi a lakossági fórum összehívását! Köszönöm!

    1. 546/2020. (XII. 2.) Korm. rendelet
      a veszélyhelyzet ideje alatt egyes településfejlesztési, településrendezési és településkép-védelmi szabályok eltérő alkalmazásáról *

      A Kormány

      az Alaptörvény 53. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, figyelemmel a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 51/A. §-ára,

      a 4. § tekintetében az Alaptörvény 53. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a koronavírus-világjárvány második hulláma elleni védekezésről szóló 2020. évi CIX. törvény 2. § (1) bekezdése szerinti országgyűlési felhatalmazás alapján,

      az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

      1. § A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 478/2020. (XI. 3.) Korm. rendelet szerinti veszélyhelyzet ideje alatt a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendeletet [a továbbiakban: 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet] az e rendeletben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

      2. § (1) A 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelettől eltérően

      a) a településképi követelményekről szakmai konzultációt – ezen belül szakmai tájékoztatást – tartani elektronikus úton is lehet,

      b) a helyi önkormányzat a partnerségi egyeztetés személyes megjelenést előíró szabályaitól eltérően a tájékoztatást, a véleménynyilvánítást és az egyeztetést elektronikus úton is lefolytathatja,

      c) az előzetes és munkaközi tájékoztatás lakossági fóruma elektronikus úton is történhet azzal, hogy az észrevételeket és javaslatokat a közzétételtől, videókonferenciától számított tizenöt napon belül lehet megtenni, kizárólag elektronikus úton,

      d) a településképi véleményezési eljárás lefolytatásához a kérelmet elektronikus úton kell benyújtani,

      e) a településképi bejelentési eljárás során az eljárást kezdeményező iratok kizárólag elektronikus úton terjeszthetőek elő, és

      f) a településrendezési eszközök záró szakmai véleményezése során tartott egyeztető tárgyalást – ideértve a tárgyalásos eljárás során tartott egyeztető tárgyalást is – elektronikus úton is meg lehet tartani.

      (2) Elektronikus útnak minősül

      a) az (1) bekezdés a)-c) pontja szerinti esetekben a helyi önkormányzat honlapján közzétett részletes szakmai tájékoztató, videókonferencia keretében az érintettek részére tájékoztatás tartása és kérdések megválaszolása, valamint a helyi műsorszolgáltató felületén megjelenő részletes szakmai tájékoztató,

      b) az (1) bekezdés f) pontja esetében az érintettek részvételével tartott videókonferencia.

      3. § (1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – a kihirdetését követő napon lép hatályba.

      (2) A 4. § az e rendelet kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatályba.

      1. Kedves Vilmos!
        Ez nem válasz Sándor kérdésére. A nyilvánosság teljes kizárását nem indokolja meg szeretve tisztelt nagyszerű kormányunk egyetlen határozata,rendelete sem. A transzparencia annak idején választási vállalás volt a jelenlegi polgármester és képviselők részéről. Ez nem egy Kft, hanem egy település. Minden választópolgárnak joga van beleszólni az ilyen mértékű változtatásokba, pláne ami ennyire előnytelennek tűnik a település számára. Az előző vezetés ezért lett elzavarta. Emlékszel még? Mint sokan felvetik az elmaradt adó befizetése nem gesztus lenne a két”vállalkozás” részéről, hanem kötelesség. Amit tőled kérnék még kedves Vilmos az a megbízási szerződés, amely közted és az önkormányzat között köttetett a honlap kezeléséről. Ezt még senkitől sem sikerült megkapom. Tudod?! Törvényes működés?

        1. “ELEKTRONIKUS VÉLEMÉNYNYILVÁNÍTÁS
          a honlapon történő közzétételétől számított 15 napon belül tehető:
          időpontja: 2021. május 29. – június 12. elektronikus úton a hivatal@pilisjaszfalu.hu e-mail címre megküldve történhet.”

      2. Kedves Vilmos! Amit leírt, azt mindenki álmából felriasztva is fújja. Önöknek arra kellene törekedni, hogy a lakosság tájékoztatása megfelelő legyen, úgy ahogyan a választáson megígérték. (Ha a mindenből kihagyom képviselő nem írja ki, szépen csendben meg is egyeznek)
        Biztosan lenne rá mód és nem a Hivatalban döntené el pár ember a jövőnket. Ehhez nincs joguk!

        1. Kedves Ibolya! A Lakosság tájékoztatása megtörtént, minden törvényesen zajlik, illetve a kormányrendeletnek megfelelően. Van beleszólása a Lakosságnak, mint az a hirdetményben is benne foglaltatik: „ELEKTRONIKUS VÉLEMÉNYNYILVÁNÍTÁS
          a honlapon történő közzétételétől számított 15 napon belül tehető:
          időpontja: 2021. május 29. – június 12. elektronikus úton a hivatal@pilisjaszfalu.hu e-mail címre megküldve történhet.”

      3. Köszönöm Vilmos, hogy megosztottad a vonatkozó jogszabályt, ám úgy tűnik értelmezni nem sikerült! Ebben ugyanis semmilyen TILTÁS nincsen. A lakossági Fórum megtartható a járványügyi szabályok betartása mellett!

  6. Ajánlom a figyelmes elolvasását a következő rendeleteknek !

    Tárgyalásos eljárásra vonatkozó :
    214/2012. (XI.8.) Korm.rendelet 32.§.(6) bekezdés c) pontja
    u.a 42.§ (1)- (6) pont, valamint az e részben említett utalás a 29.§ (A) (1)- (7) pontja.
    A 42.§ -a van utalás az S.P.M. beadványában ,de a további pontokat is érdemes elolvasni !!!
    Amennyiben a kért módosítás közvetlen önkormányzati érdeket nem hordoz ,akkor a településrendezési szerződés mekötésével van lehetőség a változtatásra . Itt érdemes megnézni, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997.évi.LXXVIII.törvény 30/A §-t.
    Ennek értelmében az előterjesztés mellékletéhez csatolt ,háromoldalú közigazgatási szerződésben(Önkormányzat,Fejlesztő ,Tervező )
    szerepel, hogy az Önkormányzat mire vállal kötelezettséget ,és mi vonatkozik a Fejlesztőre .( Költségvállalás , állami ingatlan -nyilvántartási alaptérkép megrendelése stb.)
    A fentiek értelemszerű figyelembevételével javaslom a „Határozati javaslat ” átszerkesztését !

  7. Kedves Vilmos!
    Nem látom a hozzászólásomat, valami gond van?

    1. Kedves Zoltán!
      Nincs semmi gond! Egyszerűen szabadidőmben, társadalmi munkában végzem a honlap kezelését. Ma a szabadidő 20 óra körül jött el.

  8. Köszönöm a választ Vilmos. Ennek ellenére és ezzel együtt is kérem a megállapodást közted és az önkormányzat között a honlap kezelésére, mert erre a törvény kötelez titeket. Az objektív felelősség megállapítása így nagyon nehéz vagy nagyon könnyű lehet. Hiszen ami megjelenik ezen a felületen az vizsgálható, büntethető (NAIH)! Az elektronikus véleménynyilvánítás pedig a mi településünk és hivatalunk esetében a pusztába kiáltott szó, falrahányt borsó, hiszen választott polgármesterünk nem hisz a demokráciában (emlékszel ő maga mondta) így nem is lehet, lesz foganatja. Az előző vezetés alatt a két (egy) csodálatos vállalkozás már megpróbálta ezt, tudom, ott voltam. Nem sikerült, mert még Bányai is megfutott előle és Rakócki képviselő javasolta ezt a köztes megoldást ami jelenleg is érvényes (hozzátéve ez is túlzó). De ezt, amit megint erőltetnek nem szavazták meg. Majd ti megteszitek gondolom. Amit felraktatok ide, még a legalapabb tájékoztatást sem tartalmazza. Alapvető kérdésekre nem ad választ, de nem is tud. Itt a szomszédban már láttunk egy ilyet (Magdolnavölgy) soklakásos társasház rengeteg autóval, víz és csatorna használóval. A vízművek minden második telekre ad bekötési engedélyt, de nem 10-12 lakásra! Mondanám, hogy gondolkozz, de ki vagyok én?!

  9. Lakossági kérdés!
    A főépítész lecserélése így hirtelen pályáztatás nélkül és ráadásul megfelelő végzettség nélküli emberre? Képviselők! Ez így rendben van?! Hány jogszabályt fognak még figyelmen kívül hagyni?! Senkiben sincs egy csöppnyi szégyenérzet sem? Nem a polgármestert kell támogatni, az itt lakók választottak meg titeket! Polgármester! A megbízatása nem a vállalkozásoktól van, hanem a falu népétől! Az ő érdekeiket kellene képviselni! Sajnos alkalmatlan ember lett megválasztva! 2021. decemberig Rózsa Gyöngyvérnek kifizetendő megbízási díjat zsebből állja majd?

    1. Talán a Főépítész Asszonynak más volt a szakmai véleménye , mint a Polgármesternek? Ellentmondott? Nem akarta engedélyezni azt a fajta építkezést? Arról is nagy a csend, hogy mi van a kivetett 3 éves adóval (5+1 év helyett)? Mennyi kára keletkezik még a falunak a hozzá nemértés miatt? Mit várhatunk akkor, ha még egy jogszabályt sem tudnak értelmezni?

  10. Kedves Zoltán,
    Röviden körül tudná írni mi a felháborodás oka/előzménye?
    Üdv.: Egy leendő lakó (?)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük